29 Mei - Dag 109 - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Henk Spijkerman - WaarBenJij.nu 29 Mei - Dag 109 - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Henk Spijkerman - WaarBenJij.nu

29 Mei - Dag 109

Door: Henk Spijkerman

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Mei 2013 | Nederland, Akkrum

Santiago - Akkrum Vandaag ga ik na 110 dagen naar huis. Maar mijn Camino zit er nog niet op!! Vanmorgen vliegen we eerst naar Barcelona waar we 3 uur moeten wachten voor de vlucht naar Amsterdam. Na een vertraging van 1 uur kunnen we dan naar Amsterdam waar de gehele familie: kinderen, kleinkinderen, broers, zusters en vele vrienden aanwezig zijn. Een geweldig ontvangst komt mij ten deel. Ook is de NCRV aanwezig voor het programma Hello Goodbye. Doordat wij een uur vertraging hadden, zien ze de Spijkermannen en vrienden staan en vragen de reden van hun aanwezigheid op Schiphol. Na uitleg over de aankomst van hun vader uit Santiago, die de Camino heeft gelopen, willen ze daar graag opnames van maken. Zo als jullie misschien wel weten schenken zij heel veel aandacht aan de Camino dus best wel interessant voor hun. Zo gezegd zo gedaan. Ik weet natuurlijk van niets en bij aankomst zie ik de gehele club staan inclusief de camera's. Dat kon er ook nog wel bij, als toetje. Niet te geloven. Bij aankomst in Akkrum, alles versiert met vlaggen en al mijn vrienden , familie en kennissen zijn aanwezig, wat een overval. Het hele huis staat vol met bloemen, kado's en heel veel brieven en kaarten
Na enkele boeiende toespraken van met name mijn vrienden Sietse Eelsingh en Hans Anker
van de Heerenveenclub, waar voor dank, sluit ik mij af en toe even af, om even tot mij zelf te komen. Zo in eens sta je weer midden in de maatschappij, geen straf maar wel onwerkelijk en wat een thuiskomst.
Al met al een super onthaal, had ik niet kunnen bedenken.
Morgen ga ik nergens heen, blijf lekker thuis, even goed tot me zelf komen en maar weer zien wat die dag mij brengen zal.
Het is nog niet ten einde. Ik heb nog een verslag in petto. Deze keer: groeten uit Akkrum.
Mister Camino.

  • 31 Mei 2013 - 11:36

    Marten Dijkstra:

    Welkom thuis! Petje af...

  • 31 Mei 2013 - 16:08

    Jannie:

    Hoi Henk, welkom thuis, wat leuk dat je in het programma Hello Gooedbye zit!
    t.z.t gaan we natuurlijk allemaal kijken.
    rust maar lekker ff uit en laat alle indrukken maar weer op je af komen.

    Oant sjen en groeten aan allen

    Appie en Jannie

  • 31 Mei 2013 - 18:41

    Simke En Jikke:

    Beste Henk , Joke en Joyce en Rosan ,
    Fijn dat jullie veilig in Akkrum zijn aangekomen. Dat welkom had jij ten volle verdiend, Henk.
    Jouw camino stokken liggen veilig onder ons bed en die hopen we ook tzt veilig bij jou in Akkrum af te leveren.
    Misschien kunnen we het bedoelde programma ook nog eens zien. Nemen jullie het op? Dat zal wel.
    De groeten van Simke en Jikke uit Salamanca, waar het heerlijk weer is.

  • 31 Mei 2013 - 18:59

    Rien En Yvonne:

    hallo Henk,

    Wat een prachtige verslagen van jouw laatste dagen, de aankomst in Santiago, de pelgrimsdienst in die grote kathedraal, het onthaal door joke en je dochters, de laatste ontmoetingen met de mede pelgrims, je terugreis en dan daar ook weer een groot onthaal en alle emoties die je ervaart, en als klap op de vuurpijl het camerateam van hello goodbye, etc etc.
    Jij kunt een boek gaan schrijven aan de hand van al je ervaringen en je verslagen hier. Wij wensen jou en je gezin de rust om weer tot het gewone leventje terug te kunnen keren, al zal dat nooit meer hetzelfde zijn. Laat ons svp weten wanneer de uitzending gaat plaatsvinden!

    hartelijke groeten uit Nieuwegein


  • 31 Mei 2013 - 20:25

    Pim Evers:

    Hoi Henk,

    Respect en wat een mooie verhalen zijn afgelopen weekend in diekirch geweest om te trainen voor de 4 daagse ik ken jou nog van de Elfstedentocht die ik samen met frans van Ierssel
    heb gelopen uit Tilburg
    Petje af voor jou geniet nu maar weer lekker thuis en alles wat weer bij het dagelijkse leven hoort.

    groet Pim uit Tilburg.

  • 31 Mei 2013 - 20:41

    Emmy Spijkerman:

    ik heb even gewacht met mijn reactie
    hoor later wel meer van je belevenissen
    ben super trots op je
    maar nu lekker bij komen thuis
    groeten Tante Emmy

  • 31 Mei 2013 - 20:57

    Albert En Ina:

    Hallo Henk,

    Geweldig Henk alle respect.
    Je hebt het toch maar gedaan deze tocht.
    Fijn dat het thuisfront je zo verwelkomd heeft.
    Ook daarvoor hebben we heel respect voor.
    Zou zeggen laat alles op je af komen.
    Geniet maar en neem de tijd en rust zover dat mogelijk is.
    Groeten aan Joke en tot gauw.

    Groeten van Albert en Ina.

  • 03 Juni 2013 - 00:05

    Grietje Dantuma:

    Henk, welkom thuis!!! Hopen tzt je verhalen te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Ik ben Henk Spijkerman, ben 10 februari vertrokken richting Santiago de Compostela. Ik hoop hier aan te komen op 27 mei a.s. De gehele reis die ik maak beschrijf ik dagelijks en zou ik graag met jullie willen delen.

Actief sinds 13 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1435
Totaal aantal bezoekers 169495

Voorgaande reizen:

10 Februari 2013 - 27 Mei 2013

Pelgrimsroute naar Santiago

Landen bezocht: